17 Ocak 2017 Salı

EURO NCAP Araç Çarpışma Testleri Sonuçları Açıklandı En Güvenli Araba Hangisi ?

Araç Çarpışma Testleri Sonuçları Açıklandı En Güvenli Araba Hangisi ?




Euro NCAP'in gerçekleştirdiği son çarpışma testine 6 aday, en iyi derece olan 5 yıldızı almak için katıldı. Gerçekleşen testlerde ön, yan ve direk çarpışmalarının yanında yaya koruma ve güvenlik donanımları yer alıyor. Çarpışma testlerine katılan araçlar arasında hibrid ve elektrikli otomobiller de yer aldı.

Ford Focus

Önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kalmayı başarırken, ön yolcunun tüm vücut yapısı için üst düzeyde korunma sağlandı. Aynı durum diz altı hariç sürücü için de geçerli. Ford aynı şekilde farklı boylara ve oturma pozisyonlarında da benzer bir başarı elde etti. Hava yastığının iptal edilmesi konusundaki uyarı ibareleri yetersiz kaldı. Focus 3 yaş çocuk korumasında önden ve yandan çarpışmalarda en yüksek puanları elde ederken, sadece 18 aylık çocuk korumasını etabını geçemedi. Yaya güvenliğinde ise hem yetişkin hem de çocukta ortalama olarak iyi sonuç elde etti. Focus'un tüm versiyonlarında ESP ve kemer uyarı sistemi standart donanımında yer alıyor.

Citroen DS4

Önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kalmayı başarırken, sürücü ve ön yolcunun diz ve kalçaları çarpmalara karşın iyi koruma sağladı. DS4 ayrıca farklı boy ve oturma pozisyonları karşısında da aynı başarıyı elde etti. Yandan çarpışmada en iyi puanı alırken direğe çarpma testinde ise göğüs ve karın bölgesi yeterli koruma sağladı.
Üç yaş çocuk korumasında ise önden ve yan çarpışmalarda yine en iyi dereceyi elde eden DS4, devre dışı bırakılabilen yolcu havayastığının kolay kullanımının yanında, açık ve net ifadelerle de puan kazanıyor. Yaya güvenliğinde yetişkinlerin bacakları iyi korunurken çocuk baş korumasında ön kaput yine güven verdi. DS4'te ESP standart olarak sunulurken, sürücü ve yolcular için emniyet kemeri uyarısı bulunuyor. Hız sınırlayıcısı standart donanımda yer alırken, DS4 güvenlik sistemleri konusunda tüm etaplardan başarıyla çıktı.

Lexus CT200h

Önden çarpışmada hibrid motorlu Lexus CT200h'nın yolcu kabini sağlam kalmayı başardı. Sürücü ve ön yolcu için yer alan diz havayastığı hem dizleri, hem de kalça bölgesini iyi korudu. Lexus aynı zamanda farklı boy ve oturma pozisyonlarında benzer güvenlik sağlamayı başardı. En yüksek puanları yandan çarpışmada elde eden tam hibridli Lexus tüm vücut yapısını iyi korumasını bildi. Yandan direğe çarpmada ise göğüs bölge korumasında zayıf kalırken, dummylerin kaburga kısmı da darbelere maruz kaldı. Arkdan çarpmada kamçı etkisi, çarpışmalarda koltuk başları iyi değerlere imza attı. Lexus 18 ay ve üç yaş çocuk korumasında iyi derecelere imza atarken, ön yolcu havayastığı devre dışı bırakılarak çocuk koltuğunun kullanılmasına imkan tanıyor. Yaya korumasında yetişkinin bacak bölgesi iyi korunurken, kaputun baş bölgesini koruması zayıf kaldı. Çocuk korumasında ise başarılı olan CT200h, ESP ve tüm yolcular için emniyet kemeri uyarı sistemini standart donanımda sunuyor.

Nissan LEAF

Çarpışma testine katılan ikinci çevreci araç olan elektrikli LEAF'in önden çarpışma testinde yolcu kabini sağlam kalmayı başardı. Orta konsol ve direksiyon kolonu hem farklı boy, hem de farklı oturma pozisyonlarında diz ve kalça yaralanmasına sebep olabiliyor. LEAF yandan çarpma testinde ise yolcuların tüm vücut bölgelerini iyi korurken, elektrikli otomobilin aküsü çalışır vaziyetteydi. Çarpışma esnasında elektrikli sistemden dolayı yaşanabilecek olası tehlikeler hiç yaşanmadı. 18 aylık çocuk testinde maksimum puanları toplayan LEAF'in ön yolcu havayastığı devre dışı bırakılabiliyor ve böylece ön yolcu koltuğuna çocuk koltuğu monte edilebiliyor. Yaya güvenliğinde bacak bölgesi iyi korunurken, çocuk baş bölgesinde ön kaput iyi sonuçlar elde etti. LEAF'in ESP ve sürücü ile ön yolcu için emniyet kemeri uyarı sistemi standart donanımda yer alırken, ayrıca hız sabitleyicisi de bulunuyor.

Peugeot 508

Önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kalmayı başarırken, sürücü ve ön yolcunun diz ve kalça bölgeleri iyi korundu. Peugeot aynı şekilde farklı boylara ve oturma pozisyonlarında da benzer bir başarı elde etti. Dummyler yandan çarpışma testinde ise göğüs ve kaburga kısımlarında yeterli koruma sağlarken, vücudun diğer önemli bölgelerini iyi korumayı başardı. Kırbaç etkisi testinde koltuk ve koltuk başları kafa ve boyun bölgesini iyi korudu.
Peugeot üç yaş çocuk korumasında maksimum puanları hanesine yazdırırken, ön yolcu havayastığı devre dışı bırakılarak çocuk koltuğuna imkan tanıyor. Yaya korumasında bacak bölgesi iyi korunurken, bazı etaplarda zayıf sonuçlar elde etti. Çocuk baş bölgesi ise iyi sonuçlara imza attı. 508'de ESP sistemi standart donanımda yer alırken bazı Avrupa versiyonlarında hız sabitleyicisi de yer alıyor. Kemer uyarı sistemi ise tüm yolcular için bulunuyor.

Volvo V60

V60'in önden çarpışma testinde yolcu kabini sağlam kalmayı başarırken, test sonunda A sütunu sadece 1 mm kadar deforme oldu. Sürücü ve ön yolcu için diz ve kalça korumasında başarılı olurken, Volvo ayrıca farklı boy ve oturma pozisyonlarda da benzer bir başarı elde etti. Volvo yandan çarpışma testinde başarılı olurken, yolcuların tüm vücut yapısı iyi korundu. Koltuk sırtlığı ve farklı ayarlanabilen koltuk başlığı, arkadan çarpma kamçı etkisi testinde de başarılı oldu. Çocuk koruması kriterinde de en üst puanları elde etti. Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakılarak çocuk koltuğuna imkan tanınıyor. Yaya korumada genel olarak iyi sonuçlara imza atan V60 sadece bazı testlerde zayıflık gösterdi. Ön kaput çocuk baş bölgesini korumada iyi derece elde ederken, ESP standart donanımda yer alıyor. Standart donanımda ayrıca hız sınırlayıcısı ve sürücü ile diğer tüm yolcular için emniyet kemeri uyarı sistemi bulunuyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder